Pivovarská dvojka vstupuje s novinkou Wai Moment do kategorie hard seltzers

Pivovarská dvojka vstupuje s novinkou Wai Moment do kategorie hard seltzers

15. 7. 2021 Vyp Od Vaněk Miroslav

Pivovary Staropramen vstupují do nové kategorie alkoholických nápojů, tzv. hard seltzers. Na tuzemský trh v průběhu května uvedou prémiovou značku Wai Moment ve třech variantách. Do České republiky tak přichází trend ze Spojených států, kde celá kategorie zaznamenala v roce 2019 růst prodejů přes 200 % na více než 1,5 miliard dolarů. Analytici očekávají, že celá kategorie bude v následujících letech pokračovat v silném globálním růstu. Celosvětové prodeje s velkou pravděpodobností překonají v roce 2022 hranici 4 miliard dolarů.

Hard seltzer obsahuje 4 až 6 % obj. alkoholu. Ten vzniká postupným kvašením ovoce, cukru nebo ječného sladu a je kombinován s perlivou vodou a přírodní ovocnou příchutí. Ve výrobním procesu se využívají také pivovarské kvasnice.

„Kategorie hard seltzers zažívá v posledních letech na hyperkonkurečním americkém trhu velký boom – v posledních letech jsme pozorovali trojciferný růst prodejů, hard seltzer se tak stal jednou z nejoblíbenějších novinek mezi nápoji. Nyní se tyto nápoje ve větší míře dostávají také do střední a východní Evropy, v jejímž rámci je Česko zpravidla jedním z prvních trhů, kde se podobné inovace objevují,“ uvádí manažerka značky Katarína Košťaliková s tím, že nejvýstižnějším ekvivalentem hard seltzeru je „ochucená alko soda“.

„Kategorii hard seltzers si na zahraničních trzích oblíbili zejména mladí dospělí. Ti v Česku v naprosté většině ovládají angličtinu, takže předpokládáme, že si naši konzumenti osvojí originální název,“ dodává Košťáliková.

Novinka ve třech variantách

Společnost Pivovary Staropramen do kategorie hard seltzerů vstupuje jako jedna z prvních v Česku. V průběhu května na trh uvedou prémiovou značku Wai Moment z portfolia své mateřské společnosti Molson Coors, a to hned ve třech variantách ­– Minty Lime Time Sensation, Crazy Berries Sensation a Tropical Crew Sensation. „Název značky vznikl z havajského slova wai, což je výraz pro vodu. Hawaii je pro nás zase symbolem letního dobrodružství, slunce a pohody. Tento zážitek chceme prostřednictvím drinku konzumentům nabídnout,“ popisuje Katarína Košťáliková. Drinky ve štíhlých třetinkových plechovkách obsahují přírodní aroma, jsou bez umělých barviv, sladidel a konzervačních látek a obsahují méně než 99 kalorií na 330 ml. „Molson Coors Beverage Company celosvětově udává trendy v oblasti nápojů. Konzumenty se snažíme potěšit hledáním nových alternativ a vstupem do nových segmentů,“ dodává Košťáliková.

Wai Moment bude v Česku k dostání v druhé polovině května ve vybraných řetězcích i na pultech menších obchodů a v online obchodech. Časem by se měl objevit i v některých barech a restauracích.