Unikát v českém hotelnictví. V šumavském hotelu OREA Resort Horizont obslouží hosty robot
Moderní technologie a automatizace procesů pronikají stále více do českého hotelnictví. Šumavský OREA Resort Horizont se stal letos prvním českým hotelem, ve kterém hosty obslouží roboti. Ti mají usnadnit práci zaměstnancům a zvýšit pohodlí ubytovaných.
Výrobní podniky, lékařství nebo třeba armáda. Ve všech těchto oblastech je využití robotů naprostá rutina. Nově však robotizace vstupuje do dalších sektorů. Jedním z nich je například české hotelnictví. Šumavský OREA Resort Horizont představil v letošním roce technologický unikát v podobě robotické servírky.
„Aby byly hotely úspěšné a pro hosty atraktivní, je důležité neustále sledovat a přijímat nové trendy. Trh se mění a konkurence se posouvá dopředu. Rozhodli jsme se proto začít využívat dva nové roboty, od kterých si slibujeme větší pohodlí pro hosty, ale také usnadnění práce našim zaměstnancům,“ vysvětluje generální ředitel OREA Hotels & Resorts Gorjan Lazarov důvody pro využití robota, jehož pořizovací cena se pohybuje okolo 350 tisíc korun.
Zároveň doplňuje, že nasazení robotů do provozu rozhodně nemá za cíl nahradit stávající personál. „Roboti mají našim zaměstnancům pomoci s jednoduchými úkony a aktivitami. Tím ušetří čas, který mohou věnovat našim hostům a ještě tak zlepšit péči o ně,“ dodává Lazarov.
Pomocník i unikátní atrakce
Robotická servírka sama rozveze jídlo i nápoje hostům rovnou ke stolu. Následně pomůže i s úklidem nádobí. Díky kapacitě odkládací plochy ušetří servírkám a číšníkům až tři cesty od stolu do kuchyně, které by jinak museli při úklidu stolů absolvovat.
„Robotická servírka pomáhá snížit dobu čekání na objednávku a pro návštěvníky je současně i atrakcí, která je během čekání zabaví. Pokud hosté touží po obsluze robotem, rádi jim toto přání splníme. Obzvláště pro děti je to skvělý zážitek. Nejen, že jim jídlo sama přiveze, ale dokonce na ně i mluví,“ doplňuje ředitel hotelu OREA Resort Horizont Jan Lauterkranz.
Robotická servírka pití nerozlije
Aby robot plnil svou práci spolehlivě, musí ho techničtí pracovníci nastavit a přizpůsobit prostorům konkrétní restaurace. Poté už s ním pracuje především personál. Jeho ovládání je velice jednoduché. Personál robotovi naloží objednávku a zvolí číslo stolu, ve kterému ji má dovézt. Na jedno nabití vydrží v provozu až 8 hodin.
Robot má v sobě zabudované kamery a čidla, pomocí kterých snímá okolí a hlídá si, aby do ničeho nenarazil. Jídlo a pití tak k hostům dorazí vždy v pořádku. Pokud se před něj někdo nečekaně postaví, robot ho přátelsky upozorní a po uvolnění prostoru pokračuje v cestě dál.
Vedení sítě OREA Hotels & Resorts do budoucna plánuje zařadit robotické pomocníky i do dalších hotelů. „Zaměřujeme se na automatizaci procesů, které hostům nepřináší zážitek a našemu personálu zabírají zbytečně moc času. Klienti si neužívají check-in nebo úklid stolu v restauraci, a přesně toto jsou procesy, které chceme automatizovat. Personál však roboty nahrazovat nechceme. Lidský úsměv, empatie a schopnost aktivně reagovat na potřeby hostů, jsou věci, které žádný robot nikdy nenahradí. Díky robotům budou mít naši zaměstnanci více času na to, aby poskytovali hostům individuální přístup a špičkový servis,“ dodává Lazarov.
Zdroj foto a video: Orea.cz